Sitodruk to znana technika drukarska, którą stosuje się do zadrukowania płaskich i dużych powierzchni. Przy jej zastosowaniu do wykonywania nadruków wykorzystuje się specjalne szablony. To na nich nałożone są charakterystyczne sita, przez które przeciska się farby. Każdy kolor jest w tym przypadku nakładany indywidualnie. Sitodruk zapewnia wyjątkowo trwałe nadruki, ale nie w każdym przypadku bywa opłacalny. O tym, kiedy warto się na niego zdecydować, piszemy w dzisiejszym artykule.
Druk sitowy jest na tyle uniwersalny, że wykorzystuje się go przy realizacji różnego rodzaju zleceń. Szczególnie sprawdza się przy wykonywaniu nadruków na odzieży, gadżetach reklamowych czy też akcesoriach biurowych. Z reguły wybór tej metody drukarskiej opłaca się bardziej przy większych nakładach. Powodem tego są m.in. stosunkowo wysokie koszty przygotowania szablonów, które tworzy się indywidualnie do każdego projektu. Raz przygotowany szablon można później wykorzystywać wielokrotnie, dlatego im więcej nadruków zleci się drukarni, tym niższy będzie jednostkowy koszt ich wykonania.
I choć nic nie stoi na przeszkodzie do tego, by za pomocą sitodruku zrealizować również zamówienie jednostkowe, trzeba liczyć się z tym, że jego cena będzie wyższa niż np. w przypadku wyboru druku cyfrowego. W związku z tym sitodruk częściej wybierany jest przy drukach przemysłowych, które wiążą się z realizacją przynajmniej kilkudziesięciu zamówień. Aby móc liczyć na przystępną cenę, warto wybierać tę technikę przy nadrukach na minimum 30. sztukach. Ta metoda drukarska zwykle cieszy się więc największą popularnością wśród firm, które realizują duże i średnie zamówienia reklamowe lub też personalizują odzież roboczą dla zatrudnionych pracowników.